Utrecht krijgt een stroopwafelwinkel (goed!), maar het is idioot (slecht!)

Achtbaan van emoties!

Utrecht krijgt een stroopwafelwinkel (goed!), maar het is idioot (slecht!)

Deel dit artikel op

Op de website van De Utrechtse Internet Courant (logisch dat ze een website hebben dus) staat een stukje over een nieuw te openen stroopwafelzaak. Dat is goed nieuws zou je zeggen, want stroopwafels zijn het beste wat Nederland ooit heeft voortgebracht. Maar er is helaas een maar.

Die maar is dat de stroopwafelwinkel is bedacht door een totaal losgeslagen marketingmarketeerstype dat de naam Sharyon Lanoi draagt. Het is dus geen stroopwafelwinkel, maar een stroopwafel concept store. En deze pipo zegt dat hij mensen de 'volledige stroopwafelervaring' wil bieden. Bovendien wil hij stroopwafels met smaakjes (anders dan alleen stroop dus) gaan aanbieden. Eén van die smaken wordt - en hou je vast want dit geloof je nooit - karamel-zeezout.

In het artikel van nog geen driehonderd woorden zegt Sharyon nog veel meer verschrikkelijke zinnetjes over stroopwafels. Bij elk van die zinnetjes plengt de stroopwafel een langzaam naar beneden sijpelend strooptraantje. Riemen vast; hier komen ze, met een toepasselijk gifje erbij.    

1 "Bij het bestellen krijg je het hele verhaal achter de stroopwafel te horen."

"Bij het bestellen krijg je het hele verhaal achter de stroopwafel te horen."
"Bij het bestellen krijg je het hele verhaal achter de stroopwafel te horen."
Bron:

Deel dit GIFje via

Twee wafels, warme stroop ertussen, klaar. Maar iets zegt me dat dat niet het verhaal is dat Sharyon gaat vertellen...

2 "Bij Waffel niet. Waffel gaat de hele stroopwafel experience bieden."

"Bij Waffel niet. Waffel gaat de hele stroopwafel experience bieden."
"Bij Waffel niet. Waffel gaat de hele stroopwafel experience bieden."
Bron:

Deel dit GIFje via

Daar is die stroopwafelervaring dus, maar dan in het Engels. In het stukje erna doet Sharyon een beetje uit de doeken wat dat precies moet inhouden - of ja, eigenlijk niet want er komt alleen maar diarree uit z'n mond, lees maar. Riemen nog wat vaster: "Bezoekers komen wanneer ze binnenlopen in een soort flow die volledig in het teken staat van het ervaren van de stroopwafel." Flow. Het ervaren van de stroopwafel. Het is een koek, godverdomme! 

O ja, die zaak gaat dus Waffel heten. Gemiste kans. Had op z'n minst STRPWFL, 
StRøpwffl, De Stroopwafelfabrique of Streaup moeten heten. 

3 "Als je over een ervaring spreekt heb je het over 5 zintuigelijke waarnemingen."

"Als je over een ervaring spreekt heb je het over 5 zintuigelijke waarnemingen."
"Als je over een ervaring spreekt heb je het over 5 zintuigelijke waarnemingen."
Bron:

Deel dit GIFje via

Sharyon ouwehoert nog even door over de stroopwafel experience. Hij 'verduidelijkt' het een en ander met bovenstaand zinnetje. De vijf zintuigelijke waarnemngen zijn volgens Sharyon "zien, horen, ruiken, proeven en voelen." Veel plezier met stroopwafels luisteren in Utrecht jongens! (Het valt me trouwens echt mee dat proeven er nog wel bijstaat...)

4 "Alles moet daarbij Instagram-waardig zijn"

"Alles moet daarbij Instagram-waardig zijn"
"Alles moet daarbij Instagram-waardig zijn"
Bron:

Deel dit GIFje via

Het is haast overbodig om te zeggen dat het fotograferen van je stroopwafel in de zaak van Sharyon belangrijker wordt dan het daadwerkelijk eten van de stroopwafel. Waffel wordt dan ook een mooi ingerichte winkel (lees: stoelen die niet lekker zitten) met bijpassende muziek. Ja, bijpassende muziek. Stroopwafelmuziek dus. Je zou zeggen het gehele oeuvre van The Amazing Stroopwafels, maar Sharyon zal met stroopwafelmuziek wel weer een of ander tergend Ibizaloungedeuntje bedoelen.  

5 "We willen brainstormruimtes inrichten waar creatievelingen kunnen sparren"

"We willen brainstormruimtes inrichten waar creatievelingen kunnen sparren"
"We willen brainstormruimtes inrichten waar creatievelingen kunnen sparren"
Bron:

Deel dit GIFje via

Tuurlijk joh. Zodat er nog meer mooie producten kapotgemaakt kunnen worden door marketingmarketeertypes. Hou op met deze gekte! 

O ja, Sharyon zegt ook nog dat er niet echt winkels zijn waar je specifiek stroopwafels kunt kopen. I beg to differ: wat dacht je van die marktkraam die iedere markt heeft waar je zo'n enorme joekel van een stroopwafel kunt kopen, Sharyon? Ze douwen 'm gewoon in je handen zonder lulverhaal en je vreet 'm lekker lopend op. Wat een concept! Dat is pas een stroopwafel experience! 
Bron:

Deel deze foto via

Tags: Stroop, Utrecht, Stroopwafel, Stroopwafels

Jullie reacties

Download de
Upcoming app

Of ga met je smartphone naar upcoming.nl/app

Lees het volgende artikel