Theorie Tijd: waarom ze bij Starbucks ALTIJD je naam verkeerd schrijven!

Oh my god! M'n naam staat alweer verkeer op m'n Grande Mocha Light Frappuccino® Blended Coffee. #firstworldproblems

Theorie Tijd: waarom ze bij Starbucks ALTIJD je naam verkeerd schrijven!

Deel dit artikel op

Als je weleens bij Starbucks komt, is dit je waarschijnlijk al eens overkomen:

Als je weleens bij Starbucks komt, is dit je waarschijnlijk al eens overkomen:
Bron:

Deel deze foto via

"Op welke naam mag hem zetten?"
"Doe maar gewoon op Robin, alstublieft!"
"Is goed." *verneukt je naam op een manier waarvan je niet wist dat het überhaupt mogelijk was*

Het lijkt wel een sport voor de medewerkers van de bekende koffiezaak om namen verkeerd te schrijven, maar misschien is het dat ook wel. Je verveelt je op werk en je moet jezelf toch een beetje vermaken. De hele dag door precies hetzelfde doen houdt een mens nooit lang vol. Dus voordat je helemaal hersendood bent, verbreek je de sleur door weer een gekke naam te bedenken. Jottem! Ik denk stiekem dat er andere reden is. Eentje die minder onschuldig is, maar het zou wel oprecht een hoop verklaren. Ik heb zelf gesproken met iemand van Starbucks #research en die ontkent dit, maar ik ben er niet van overtuigd dat hij de waarheid mag spreken. #anderskloptmijntheorieniet

Want waarom zou Starbucks betalen voor publiciteit, als het ook gratis kan?

Neem het voorbeeld wat ik hierboven heb genoemd. Ik zeg duidelijk dat mijn naam Robin is, maar de medewerker besluit mij Drolbin te noemen. Dus ik krijg mijn simpele Grande Mocha Light Frappuccino® Blended Coffee met Pumpkin Spice en Bloed van Eerstgeborene en zie ineens die naam! OMG WTF?! Ik kan het niet geloven dat ze een simpele naam als Robin zelfs verkeerd schrijven. Dit moeten m'n vrienden weten! Dan begint het, want wat je dan doet is ZEER gunstig voor Starbucks. Ik deel het in m'n Insta-story, ik stuur het naar vrienden op Snapchat en Whatsapp, misschien gooi ik er ook nog even een tweetje uit met: "Lekker bezig @starbucks..." Nou, ondertussen heb ik op ieder denkbaar platform wel even laten weten wat er gebeurd is. Ik krijg weer wat likes, reacties en retweets: ik ben lekker bezig! Maar weet je wie er echt lekker bezig is geweest? Starbucks. Op elk platform dat ik gebruik, heb ik lekker reclame lopen maken. Namens Starbucks bedanken we dus maar eventjes iedereen die dit ook doet!

En nogmaals: het is maar een theorie en iemand van Starbucks heeft het al ontkend. Als het stiekem wel zo is, dan is het echt een subtiel en slick promotieplan geweest. Klinkt wel plausibel, toch?

Verdomme, nu hebben we Starbucks nog meer gratis publiciteit gegeven

Verdomme, nu hebben we Starbucks nog meer gratis publiciteit gegeven
Verdomme, nu hebben we Starbucks nog meer gratis publiciteit gegeven
Bron:

Deel dit GIFje via

Volg Upcoming op Instagram

Lees het volgende artikel